Sunday 4 December 2011

tragedi disember 2011

Assalamualaikum..

semalam aku ngn kawan2 aku kluar sesame g Melaka negeri bersejarah,"melawat Melaka umpama melawat Malaysia"..he5..sempat lak berkempen kt sini..ok..........kiter blh stat cerita..semalam aku ngn kwn2 aku atika,aisyah,fatimah dan mira bertolak ke Melaka lebih kurang dalam pukul 8.00 pagi..ha5...semangat x nk g sne tuk cuci mata..sepanjang perjalan pegi sana mmg x de masalah,n Alhamdulillah kitorg sumer selamat sampai ke destinasi yg d rancang tepat pada masa nyer..

sampai jer kt sane kitorang terus g bli tiket wayang,tp masalah nyer atikah semangat giler nak tgk citer twilight:breaking dawn dan aku plak mmg x minat citer nih,so kitorg pecah 2 kump..atikah dan fatimah tgk citer twilight dan aku,aisyah serta mira tgk citer ombak rindu..yeahhh....citer ni x de la mengecewakan sbb blh di kira seronok+sedih giler jgak la tgk walaupun aku agak menyirap gak ngn couple sebelah aku yang asik bercakap sepanjang movie tu berlangsung .. kengkadang nak jer cakap cm nih "korang nak bercintan-cintun g la amik sit couple kat blakang skali tuh..huhhhhhhhhhhh....tp xpe la,yang pnting da tgk puun kn??ha5...

lpas tu kitorg sumer g la jln2 cuci mata dan smbil2 tu g la bli brg yg kitorg ske tp kne bajet2 jgak la sbb sumer brg kt sane cntik2..haihhhhh..xblh luper la brg2 yg aku teringin nak bli tp x bli pun sbb ongkos nya ngak ada dong...he5...xpe2..sem depan aku g lagi ngn korang , itu pun kalo jodoh kiter ni berpanjangan la dan aku harap2 jodoh kiter sumer mmg pnjang la ... aminnnnnnnnnn....

da seronok2 jalan 2 kitorg pun rse dah cukup la setakat tu je sbb mase pun dah dekat kul 7.00 malam..kitorg pun buat kputusan tuk blik sbb perjalanan kitorg jauh lg ,yela dr Melaka ke Segamat amik masa dalam 2jam..

dalam perjalan nakbalik kitoragng rase happy giler sbb dpt bli brang yg kitorang..happy gilerrrrrrrrrrrrrr........................senyum pun sampai ke telinga sumer nyer..he5....tp kegembiraan kitorang tu di uji dengan kejadian yang paling aku x nak berlaku iaitu tayar kereta kitorang pancit...huhhh......cuak giler aku time tuh,ni sumer terjadi biler jalan yang kitorang lalu tu sempit pas tu bertembung ngn lori besar yang makan jalan kitorg skit,di sbb kn aku nak mengelak dari lori kereta yang kitorg naik tu terlanggar lobang..huhhhhhhhhhhhhhh...aku mmg da tkut giler time tuh..tp di sbb kan Allah nak tolong kitorang lagi,Dia temukan kitorang dengan orang cina yang sangat baik hati..dia tolong kitorang tukar tayar kereta tanpa mintak 1sen pun dari kitorang..huhhhh..terima kasih Allah..walaupun kau uji kitorang kau tetap tolong kitorang...itulah tanda kasih-Nya kat umat Nabi Muhammad yang selemah2 umat nie..he5..

biler tayar kereta tu da ok kitorang pun teruskan perjalanan dengan super duper hati2 sbb aku rase trauma giler ngn kejadian tu..dan perkara yang paling aku x boleh lupa adalah dengan orang cina yang tolong kitorang tanpa mnx sebarang balasan pun...sekarang baru aku sedar yang orang Malaysia ni masih ada budi pekerti yang macam tu..dan aku harap aku akan dapat balas budi baik die tu...he5..

sesampainya kitorang kt kolej kediaman kitorang pun dengan semangat nyer citer pasal bnde ni kt budak bilik kitorang..die pun agak terkejut gak ngn apa yang kitorang cakap kn nih...tp aku rasa sangat happy dan bersyukur sbb Allah temukan kitorang dengan orang yang baik2..xde ungkapan lain selain memanjat kan kesyukuran kepda-Nya..

malam tu kitorang tidur dengan kepenatan nya...sekian..he5...

No comments:

Post a Comment